Scurtă prezentare a proiectului
    
      Valoarea totală a  contractului: 1.968.721,00  lei
          Din care, pe surse de  finanţare:
      Sursa 1 - de la bugetul de  stat: 1.568.041,00  lei
        Sursa 2 - din alte surse  atrase (cofinanțare)1: 400.680,00  lei
        Durata contractului: 24 luni 
      
        Domeniul  principal al proiectului: 3.  Energie, mediu și schimbări climatice
        Subdomeniu: 3.1.  Energie
      
      Cuvinte cheie: Eficienta  energetica; reducere  consum de energie, recuperare de energie, echipamente electrohidraulice,  autovehicule multifunctionale
      Scopul proiectului il constituie  cresterea competitivitatii operatorului economic GRADINARIU SRL prin asimilarea  rezultatelor CDI ale organizatiilor de cercetare INOE 2000-IHP si Universitatea  Politehnica Bucuresti in domeniul echipamentelor multifunctionale cu potential  semnificativ pe un segment de piata dominat de produse din import. In prezent,  firma GRADINARIU SRL urmareste dezvoltarea unor produse competitive, cu  tehnologii de ultima generatie, in vederea impunerii cu succes pe piata a unei  game diversificate de autovehicule multifunctionale din ce in ce mai  competitive, mai performante si accesibile pe o piata deschisa.
      
              Rezumatul proiectului
        
        Abrevieri:  EEH – echipament electrohidraulic; EER – eficienta energetica ridicata; AMF –  autovehicul multifunctional; TH – transmisie hidraulica; IHAET – instalatie  hidraulica de actionare a echipamentelor tehnologice
        
        AMF  ale căror EEH fac obiectul proiectului realizeaza o serie de lucrari cum ar fi:  indepartarea zapezii de pe carosabil, imprastierea de materiale antiderapante, maturarea  si stropirea strazilor, cosirea acostamentelor drumurilor publice, toaletarea  pomilor etc. 
        Proiectul isi propune realizarea si omologarea a doua prototipuri  de EEH cu EER destinate AMF: transmisie hidraulica (TH) si instalatie hidraulica  de actionare a echipamentelor tehnologice (IHAET).
      a) Transmisia hidraulica. AMF  lucreaza in doua regimuri de viteza: •viteza de mars, este viteza de deplasare  rapida de la o locatie la alta; •viteza tehnologica, este viteza cu care  autovehiculul se deplaseaza atunci cand realizeaza o lucrare. Autovehiculele pe  care se monteaza echipamentele multifunctionale au in mod curent transmisie mecanica  care este eficienta in regimul de mars dar este ineficienta atat energetic cat  si functional in regimul de viteza tehnologica. Proiectul isi propune realizarea  unui prototip de TH cu tractiune integrala eficienta din punct de vedere  energetic si functional in regimul de "viteza tehnologica" si  implementarea lui pe AMF. Eficienta energetica se concretizeaza printr-un consum  redus de carburant care va conduce si la reducerea emisiilor de noxe.
      b) Instalatia hidraulica de actionare a  echipamentelor tehnologice. Echipamentele tehnologice ale AMF efectuează în  timpul lucrului manevre de ridicare/coborare. Manevra de coborare se face cu droselizarea  fluidului de lucru din circuitul de actionare astfel încat coborarea sa se faca  uniform, fără accelerare. Prin droselizare, energia potentiala  a "sarcinii" se transforma in caldura care se transmite fluidului de  lucru. Proiectul isi propune realizarea unui prototip de IHAET eficientizat  energetic prin recuperarea energiei potentiale disponibila dupa cursa de  ridicare a "sarcinii", transformarea ei in energie de presiune a  fluidului de lucru, stocarea si apoi reutilizarea ei.