Scurtă prezentare a proiectului
Valoarea totală a contractului: 1.968.721,00 lei
Din care, pe surse de finanţare:
Sursa 1 - de la bugetul de stat: 1.568.041,00 lei
Sursa 2 - din alte surse atrase (cofinanțare)1: 400.680,00 lei
Durata contractului: 24 luni
Domeniul principal al proiectului: 3. Energie, mediu și schimbări climatice
Subdomeniu: 3.1. Energie
Cuvinte cheie: Eficienta energetica; reducere consum de energie, recuperare de energie, echipamente electrohidraulice, autovehicule multifunctionale
Scopul proiectului il constituie cresterea competitivitatii operatorului economic GRADINARIU SRL prin asimilarea rezultatelor CDI ale organizatiilor de cercetare INOE 2000-IHP si Universitatea Politehnica Bucuresti in domeniul echipamentelor multifunctionale cu potential semnificativ pe un segment de piata dominat de produse din import. In prezent, firma GRADINARIU SRL urmareste dezvoltarea unor produse competitive, cu tehnologii de ultima generatie, in vederea impunerii cu succes pe piata a unei game diversificate de autovehicule multifunctionale din ce in ce mai competitive, mai performante si accesibile pe o piata deschisa.
Rezumatul proiectului
Abrevieri: EEH – echipament electrohidraulic; EER – eficienta energetica ridicata; AMF – autovehicul multifunctional; TH – transmisie hidraulica; IHAET – instalatie hidraulica de actionare a echipamentelor tehnologice
AMF ale căror EEH fac obiectul proiectului realizeaza o serie de lucrari cum ar fi: indepartarea zapezii de pe carosabil, imprastierea de materiale antiderapante, maturarea si stropirea strazilor, cosirea acostamentelor drumurilor publice, toaletarea pomilor etc.
Proiectul isi propune realizarea si omologarea a doua prototipuri de EEH cu EER destinate AMF: transmisie hidraulica (TH) si instalatie hidraulica de actionare a echipamentelor tehnologice (IHAET).
a) Transmisia hidraulica. AMF lucreaza in doua regimuri de viteza: •viteza de mars, este viteza de deplasare rapida de la o locatie la alta; •viteza tehnologica, este viteza cu care autovehiculul se deplaseaza atunci cand realizeaza o lucrare. Autovehiculele pe care se monteaza echipamentele multifunctionale au in mod curent transmisie mecanica care este eficienta in regimul de mars dar este ineficienta atat energetic cat si functional in regimul de viteza tehnologica. Proiectul isi propune realizarea unui prototip de TH cu tractiune integrala eficienta din punct de vedere energetic si functional in regimul de "viteza tehnologica" si implementarea lui pe AMF. Eficienta energetica se concretizeaza printr-un consum redus de carburant care va conduce si la reducerea emisiilor de noxe.
b) Instalatia hidraulica de actionare a echipamentelor tehnologice. Echipamentele tehnologice ale AMF efectuează în timpul lucrului manevre de ridicare/coborare. Manevra de coborare se face cu droselizarea fluidului de lucru din circuitul de actionare astfel încat coborarea sa se faca uniform, fără accelerare. Prin droselizare, energia potentiala a "sarcinii" se transforma in caldura care se transmite fluidului de lucru. Proiectul isi propune realizarea unui prototip de IHAET eficientizat energetic prin recuperarea energiei potentiale disponibila dupa cursa de ridicare a "sarcinii", transformarea ei in energie de presiune a fluidului de lucru, stocarea si apoi reutilizarea ei.